
İsim üzerinde oldukça vakit kaybetmeleri “Panther”, “Playboy”, “Python”, ve hatta “Robin Hood” gibi isimlerin dahi gündeme gelmesine sebep olmuştu. Ancak sonunda “Thunderbird”ismiyle gelen kişi 250 $ ile ödüllendirildi ve bu isim kabul edildi. Thunderbird (Şimşek kuşu) Kızılderili mitolojisinde bir yaratık ve güçle beraber hızı, kudreti simgeliyordu.
Uzun çalışmaların sonucunda proje için yeşil ışık 1953 yılının başında yakıldı. 19 Şubat 1954 yılı Detroit Auto Show’da, mükemmel bir hazırlığın sonucunu nihayet gördüler. Aynı yılın eylül ayında ise üretimine başlandı. Çok geçmeden, yaklaşık iki ay sonra ise ezeli rakibi Corvette piyasa çıkarak yarışı başlatmış oldu. Thunderbird’ün 4784 cc’lik V8 motoru 193
bhp’lik bir güç üretiyordu. Manuel 3 ileri vites ile sunulan bu modelin bir üst modeli 198 bhp ve ek hidrolik tork konvertörlü olarak sunuldu. 1955 yılında Connecticut’da yapılan yarışta birkaç Jaguar XK M’den yarım mil kadar fark yiyince alıcıların hayal kırıklığı radikal kararları da beraberinde getirdi. Alınan karar doğrultusunda Thunderbird’ün “spor otomobili” imajının değiştirilmesi yönündeydi. Böylece 1956 model Thunderbirdler daha yumuşak ve konforlu üretildi. Fiberglas tavan standart parçalardan biri oldu. Beygirgücü arttırılarak 202 hp’ye çıkarıldı, ve otomobilin ağırlığı 135 kg. arttırılarak ağırlık dağılımının daha dengeli olması sağlandı. İkinci bir motor opsiyonu olarak 5112 cc.’lik motor ile 225 bhp.’lik Fordomatik ve 215 cc.’lik manuel vitesli modeller aynı yıl satışa çıkarıldı.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder