Bu hafta sizlere martı kanatları, hızı ve güzelliğiyle meşhur 300SL'den bahsedeceğim.
Mercedes 300SL öncelikle 1952 yılında yarış otomobili olarak çıkartıldı. Daha sonra 1955 ve 1963 yılları arasında spor otomobil olarak çıkmıştır. Elbetteki hızı ve hafifliği yanında en dikkat çekici özelliği martı kanatlı kapılarıydı. Peki neden bu kapılar martı kanattı?
2. Dünya Savaş'ı yeni bitmişti. Almanya savaştan kalan yorgunluğundan dolayı teknolojik olanaklarını yitirmiş gibi idi. Dünyada ise yarışlar kızışmıştı. Tabi ki Almanya da bu yarışlarda yer almak, önde olmak istiyordu ancak sıfırdan bir araba yapacak vakit ve olanakları yoktu.
Eski 3000 motorlarını koydular arabaya önce yetmedi hplerini arttırıp 208 beygir koydular, eski üretimlerden de en iyi parçaları topladılar ama sadece güçlü motor yetmiyordu, şasinin de hafif ve güçlü olması çok önemliydi. Mühendisler hafif ve aynı zamanda güçlü bir şasi geliştirdiler. Fakat bu şasi normal normal kapılar için fazla yüksekteydi. Bu yüzden kapılar değişti ve tavana monte edildi. Böylece martı kapı dediğimiz kapılar ortaya çıkmış oldu. Fakat bu martı kapıların bazı dezavantajları vardı. Pencereleri açılmıyordu, otomobile biniş ve inişi zorlaştırıyordu. Bu yüzden direksiyonu da köşeye eğilebilecek şekilde tasarlanmıştı.

Peki yarışlar için yapılan bu otomobil başarılı oldu mu? Elbette. Bir çok yarışta birincilikler kazandı.
İlk üretildiği yılı çok başarılı geçirdi.
1954 yılında ise artık bu arabanın seri üretilmesi kararlaştırıldı ve hemen o sene New York otomobil fuarında tanıtıldı. Enjeksiyon sistemli ilk seri üretim olarak da tarihe geçti.

Halen daha bir çok klasik otomobil severlerin rüyasını süsleyen, bir çok klasik otomobil koleksiyoncusunun koleksiyonuna katmak istediği mükemmel bir araba.
Gelelim bu güzelliğin bedeline. Elbetteki bir zamanların en hızlısının, bir zamanların en ünlü isimlerinin kullandığı bu aracın fiyatı hiç de azımsanamaz. 1954 model 300SLlerin yurtdışında fiyatları 1.250.000 dolarlardan başlamakta.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder